Η
τραγική κατάσταση την οποία περιέγραψε με δραματικό τρόπο ο ίδιος ο πρόεδρος του
ΕΒΕ Φλώρινας κ. Σαπαλίδης κατά την περυσινή
συνάντηση δεν άλλαξε καθόλου επί τα βελτίω.
Ο κ.
πρόεδρος του ΕΒΕ θεωρεί την τριήμερη παρουσία των επιμελητηριακών στελεχών στη
Φλώρινα «απόλυτη επιτυχία». Πρέπει όμως να μας εξηγήσει το γιατί, χωρίς γενικότητες και αοριστίες. Κάτι βέβαια
που δεν είναι εύκολο γιατί ήταν άκαρπη η
παρουσία τους. Ήταν μια φιέστα εν μέσω καύσωνα που καμιά σχέση δεν είχε με το
πρόγραμμα, τις προσδοκίες και κυρίως με τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει
η επιχειρηματικότητα στην περιοχή μας.
Και αυτό γιατί,
α) Ο
αριθμός των παρόντων και τις δύο μέρες μαζί με τις τοπικές και περιφερειακές
αρχές δεν ξεπερνούσε τους πενήντα. Μετρήστε όσες φορές θέλετε, με όποιον τρόπο
επιθυμείτε και σε όποιες φωτογραφίες από
την αίθουσα προτιμάτε, δεν θα τους βρείτε παραπάνω. Εγώ τους μέτρησα σε
τουλάχιστον δέκα φωτογραφίες με υψηλή ευκρίνεια Και με όλον τον χώρο. Εκτός και
αν μετράμε αθροιστικά την παρουσία και των δύο ημερών. Τώρα πως ο κ. πρόεδρος
τους βγάζει 100 και πλέον είναι ένα ζήτημα που πρέπει να το ερευνήσουν οι της
Διοικούσας επιτροπής του ΕΒΕ Φλώρινας αλλά και η διοίκηση της ΚΕΕΕ.
β) Όσο
και αν προσπαθήσετε δεν θα μπορέσετε να βρείτε στην αίθουσα περισσότερα από δέκα
άτομα από την Φλώρινα. Που σημαίνει ότι οι δύο εκδηλώσεις συνεδρίαση και
ημερίδα δεν γίνανε για την τοπική επιχειρηματικότητα αλλά για τις επισκέπτες
μας. Τώρα το πώς περάσανε στην Πρέσπα και το Αμύνταιο και πόσοι συμμετείχαν
στις δυο αυτές εκδρομούλες με τον καύσωνα δεν το γνωρίζω. Δεν γνωρίζω αν η
κατοστάρα συμμετεχόντων και βάλε του κ. προέδρου αναφέρεται σε αυτές.
γ) Τόσο
στην διευρυμένη συνεδρίαση της ΚΕΕΕ όσο και στην ημερίδα η ποιότητα των θεμάτων
ήταν κάτω του αναμενόμενου, χωρίς να μας φωτίσουν περισσότερο.
Ο
πρόεδρος του ΕΒΕ Φλώρινας χρειάστηκε πέντε χρόνια για να συνειδητοποιήσει ότι
το ΕΒΕ, ως ο κατ εξοχήν φορέας της επιχειρηματικότητας, δεν μπορεί και δεν
πρέπει να γενικολογεί αλλά να καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις. Το έκανε μετά
από 5 χρόνια. Πάλι καλά. Γιατί θα μπορούσαμε να ζούμε ακόμα με τα ευχολόγια και
τις «καλές πρακτικές» όπως την μετανάστευση εργατικού δυναμικού στην Κύπρο στην
οποία πρωτοτυπήσαμε και πρωτοστατήσαμε ως ΕΒΕ, με την «κυκλική οικονομία» και ότι άλλο μπορεί
κανείς να ανασύρει από τον πλούσιο σάκο της οικονομίας.
Όμως
κι εδώ η πρόταση του προέδρου του ΕΒΕ ήταν «ασθενική», αφού σοβαρά προβλήματα
της αγοράς, της επιχειρηματικότητας, δεν τα άγγιξε. Είναι περίπου οι ίδιες
προτάσεις που έκανε και πέρυσι σε αντίστοιχη διευρυμένη επιμελητηριακή
συνάντηση. Που σημαίνει ότι δεν υπήρξε καμία βελτίωση ούτε και βοήθεια από την
ΚΕΕΕ.
δ)
Τι σημαντικό έκανε για τον τόπο μας σε ένα χρόνο ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ από πέρυσι
που μας επισκέφθηκε και βραβεύτηκε από το ΕΒΕ και τον ξαναβραβεύει φέτος; Τι σπουδαίο προσέφερε στον τόπο μας και την
επιχειρηματικότητα; Δεν μπόρεσαν να βρουν έναν από τα 2500 μέλη του ΕΒΕ και να
τον τιμήσουν; Δεν ξεχώρισε κανέναν;
Μήπως ο κ. πρόεδρος του ΕΒΕ Φλώρινας πρέπει να κάνει έναν δημόσιο
απολογισμό τι μας στοίχισε η παρουσία της ΚΕΕΕ στην περιοχή μας; Ήτανε δε
τέτοια η «χλίδα» που έκανε εντύπωση σε έναν από τους φιλοξενούμενους ο οποίος
μονολογούσε πως εμείς δεν ήρθαμε εδώ για τραπεζώματα. Βέβαια ο πρόεδρος της
ΚΕΕΕ δεν είναι αγνώμων και ευχαρίστησε τον πρόεδρο του ΕΒΕ Φλώρινας για την «χλιδάτη» φιλοξενία, μάλιστα εστάλη
και σχετικό δελτίο τύπου.
ε)
Δόθηκε μια συνέντευξη από τους δύο προέδρους όπου δεν ειπώθηκε απολύτως τίποτα,
ούτε για την συνεδρίαση της ΚΕΕΕ ούτε και για την ημερίδα. Κάθε άλλο παρά συνέντευξη μπορούσε
να χαρακτηριστεί. Ήταν η συντομότερη που παρακολούθησα τις
τελευταίες δεκαετίες και κράτησε μόλις 3 λεπτά!!! Κι από τον χρόνο που διέθεσαν
οι δύο πρόεδροι μπορούμε να αντιληφθούμε ότι αυτό που δεν τους ενδιέφερε ήταν η
προσπάθεια εξεύρεσης λύσεων στα προβλήματα της επιχειρηματικότητας και των
επιχειρήσεων.
Στην κατάσταση που βρίσκεται η
επιχειρηματικότητα της περιοχής μας χρειάζεται άμεσα η εφαρμογή ειδικού προγράμματος
χωρίς χρονοτριβή και κυρίως συσστράτευση
όλων των τοπικών δυνάμεων στην κατεύθυνση αυτή. Η κατάσταση της τοπικής αγοράς
και της επιχειρηματικότητας είναι τραγική και σ’ αυτήν συνέβαλε η έλλειψη
συγκεκριμένου σχεδιασμού, η αδράνεια και
η λαθεμένη στόχευση του ΕΒΕ Φλώρινας όλα αυτά τα χρόνια. Όταν οι άλλες
περιοχές επιδοτούνταν με δεκάδες εκατομμύρια εμείς «πετούσαμε αετό». Γι αυτό
και μείνανε 3.000 επιχειρήσεις απέξω. Γι αυτό και έχουμε μείωση των
λειτουργούντων επιχειρήσεων κατά 35%.
Και σ’
αυτό συνέβαλε η κούραση της διοίκησης που για 8 χρόνια «διοικεί» το
επιμελητήριο χωρίς εκλογές αλλά με συνεχείς παρατάσεις της θητείας της.
Θα
δανειστώ μόνο τέσσερεις παραγράφους από την ομιλία του κ. Σαπαλίδη
στην περσινή ίδια διευρυμένη επιμελητηριακή συνάντηση στη Φλώρινα στις
2.5.2022, κατά την οποία περιγράφει με
δραματικούς τόνους την τοπική οικονομία.
«Η Φλώρινα παράγει μια σειρά υψηλής
διατροφικής αξίας αγροδιατροφικά προϊόντα, όπως φασόλια, πιπεριές, κρασιά,
τυροκομικά προϊόντα, τα οποία όμως δεν μπορέσαμε να πιστοποιήσουμε, να τυποποιήσουμε
και να προωθήσουμε στην εσωτερική και εξωτερική αγορά, με εξαίρεση μόνο τα
κρασιά.
Ο δευτερογενής τομέας είναι επίσης πολύ λίγο αναπτυγμένος
και εστιάζεται κυρίως σε μικρές επιχειρήσεις μεταποίησης προϊόντων του
Πρωτογενή Τομέα. Το εμπόριο και οι υπηρεσίες παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια
ανησυχητική πτώση, που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στις επαναλαμβανόμενες οικονομικές κρίσεις της τελευταίας δεκαετίας,
λόγω της κρίσης χρέους, στην συνέχεια λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, και
τώρα λόγω της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης.
Ο τουρισμός τέλος, παρουσίασε την τελευταία 25ετία μια σχετική άνθηση, εξαιτίας της ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού, χωρίς όμως να
καταφέρουμε να δημιουργήσουμε μια τουριστική ταυτότητα. Τα τελευταία όμως χρόνια το τουριστικό ρεύμα, ανακόπηκε και πολλές επενδύσεις στον αγροτουριστικό κυρίως τομέα παγώσαν.
Τέλος, οι λιγοστές βιομηχανικές και επιχειρηματικές
υποδομές της περιοχής (ΒΙ.ΠΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ) βρίσκονται σε παρακμιακή κατάσταση και
παρουσιάζουν εικόνα ερήμωσης, καθώς οι επιχειρήσεις κλείνουν ή αποχωρούν, αλλά
και καμία σοβαρή προσπάθεια αναβάθμισης και διασύνδεσης των υποδομών αυτών με
το κεντρικό σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο δεν έχει πραγματοποιηθεί εδώ και
δεκαετίες».
Δυστυχώς πάντα
αρκούμαστε στις διαπιστώσεις ή και στις «ασθενικές» προτάσεις όπως κάνει ο
πρόεδρος του ΕΒΕ. Λείπει η διεκδίκηση, ο οργανωμένος και σωστά σχεδιασμένος
αγώνας. Δεν αντιδρούμε. Εκλιπαρούμε και
δεν διεκδικούμε.
Το μόνο που άλλαξε από πέρυσι τον Μάιο είναι
τα πολλά και επαναλαμβανόμενα ίδια λόγια, που όμως είναι τζούφια. Δεν παράγουν
αποτέλεσμα. Η τριήμερη παρουσία της ΚΕΕΕ στη ΠΕ Φλώρινας έμοιαζε περισσότερο με
τουριστική επίσκεψη στην όμορφη και δροσερή περιοχή μας και αποφυγή του
Αθηναϊκού καύσωνα εκείνων των ημερών, παρά με εργασίες προσπάθειας επίλυσης των
οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν
η επιχειρήσεις μας.
Εμείς θα επαναλάβουμε
ότι δεν πρόκειται να παίξουμε τον ρόλο του χρήσιμου ηλίθιου χειροκροτώντας μια
διοίκηση νωθρή, αποτυχημένη και άπραγη όπως η διοίκηση του ΕΒΕ Φλώρινας, που έχει
αποπροσανατολιστεί από τα πραγματικά της καθήκοντα που είναι η ανάπτυξη και η
λύση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η επιχειρηματικότητα και η τοπική αγορά.
Έτσι γίνεται συνυπεύθυνη στην στασιμότητα και το κλείσιμο των επιχειρήσεων.
Είναι μια διοίκηση
δοτή αφού συνεχώς παρατείνεται η θητεία της, που μόνο σε απολυταρχικά καθεστώτα
μπορείς να συναντήσεις. Ίσως τους ταιριάζει αφού η παρούσα διοίκηση όποιο μέσον
επικοινωνίας τους ασκεί κριτική το βάζουν στη μαύρη λίστα αποκλείοντας το από
την ενημέρωση του ΕΒΕ.
Εμείς όμως θα
συνεχίσουμε να είμαστε με τους πολλούς, με τις ανοιχτές και δημοκρατικές διαδικασίες,
ποτέ από το χρέος μη κινούντες. Δεν μπορεί, κάποτε θα τελειώσουν οι κυβερνητικές
παρατάσεις και τότε «κάθε κατεργάρης στον πάγκο του», λέει ο λαός μας.
Μπάμπης Θ.
Τριανταφυλλίδης
.jpg)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου