Οικολογική Κίνηση Κοζάνης: Κομμένα δέντρα ξανά και ξανά




Αυτή τη φορά κόπηκαν μεγάλα υγιή δέντρα στα Αλώνια και πρόκειται να κοπούν όλα. Θα γλυτώσει μόνο ο πλάτανος ! Αιτία ή «ανάπλαση» της πλατείας.

 Η ανάθεση της μελέτης του έργου έγινε το 2021 με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία επί Δημοτικής Αρχής Μαλούτα, ενώ η  έγκριση της οριστικής μελέτης πραγματοποιήθηκε το 2024 επί Δημοτικής Αρχής Κοκκαλιάρη.

 Οφείλουμε να συμφωνήσουμε ότι υπήρξε η τυπική έγκριση από την Δημοτική Επιτροπή, το οποίο  δεν μπήκε στην ουσία.  Ωστόσο  το αναλυτικό και ουσιαστικό «σκανάρισμα» μιας τέτοιας μελέτης είναι  δουλειά των Τεχνικών Υπηρεσιών και -ειδικά για τα δέντρα – της Υπηρεσίας Πρασίνου. 

Επίσης κατά την εκτέλεση ενός έργου προκύπτουν συχνά νέα δεδομένα που οδηγούν σε απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις. Είδαμε τα τελευταία χρόνια να κόβονται μεγάλα δέντρα σε πεζοδρόμια «δια ασήμαντον αφορμήν». Παράδειγμα οι πανέμορφες παυλώνιες στη Μ. Αλεξάνδρου. Θα μπορούσαν να σωθούν κάλλιστα. Αιτία ήταν κάποιες ψιλορωγμές σε πεζοδρόμια που δεν δημιουργούσαν κανένα σοβαρό πρόβλημα. Όμως τα δέντρα καρατομήθηκαν σε χρόνο μηδέν.

 Τα μεγάλα δέντρα εύκολα κόβονται, δύσκολα ξαναγίνονται. Διεθνώς στους σχεδιασμούς αστικού τοπίου αυτό λαμβάνεται υπόψη και γίνεται προσπάθεια να ενσωματωθούν τα μεγάλα δέντρα στο σχεδιασμό. Δεν αποψιλώνονται «μνιαν κι όξου» κάθε πλατεία ή άλλος χώρος.

 Και επιτέλους δεν υπάρχει «το δικαίωμα» για δεύτερες σκέψεις όταν κατά την εκτέλεση μιας μελέτης υπάρχουν διάφορες παρενέργειες;  Ας την ξαναέβλεπαν οι αρμόδιες Υπηρεσίες.  Μπορούσε κάλλιστα να έρθει το θέμα ξανά και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Και να μιλήσουν κι άλλοι: Ο Σύλλογος δασολόγων , η γειτονιά, οι Οικολόγοι.

Σε παλιότερες εποχές ορισμένοι αντιδήμαρχοι καλούσαν την Οικολογική Κίνηση στις σχετικές αυτοψίες ΠΡΙΝ την κοπή δέντρων. Επίσης υπήρχαν τα Συνοικιακά Συμβούλια, και οι -βραχυχρόνιες τελικά- ΠΕΓ (πολεοδομικές Επιτροπές Γειτονιάς) που είχαν σοβαρό λόγο σε τέτοια θέματα. Τώρα η «δημοκρατία των γειτονιών» δεν υπάρχει θεσμικά.

Ζητήθηκε τουλάχιστον για το θέμα αυτό η Τοπική Κοινότητα Κοζάνης; Ενημερώθηκε σωστά η γειτονιά που είναι η άμεσα ενδιαφερόμενη ;  Σε ποια σκιά θα καταφύγουν όσοι βγαίνουν για μια ανάσα στην πλατεία, ειδικά τώρα που οι καύσωνες είναι πολύ συχνοί και εξοντωτικοί;

 

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ ΔΕΝΤΡΩΝ ΤΩΡΑ!  Δυστυχώς δεν προλάβαμε να σώσουμε ούτε τις θαλερές φλαμουριές που είχαν απομείνει χτες και ευωδίαζαν όταν άνθιζαν.

 

Οικολογική Κίνηση Κοζάνης

25-6-2026

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου