Κάλιο αργά παρά ποτέ

Με ικανοποίηση διαβάσαμε στο δελτίο τύπου του Αντιπεριφερειάρχη της ΠΕ Φλώρινα κ. Γιάννη Κιοσέ ότι η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας αποφάσισε την επικαιροποίηση της μελέτης για την
βελτίωση του οδικού άξονα Φλώρινας –Βίγλας Πισοδερίου. Επιτέλους, μετά από εφτά χρόνια πλήρους απραξίας για έναν από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες που συνδέει την Φλώρινα με την Πρέσπα, φαίνεται ότι κάτι άρχισε να κινείται. «Με απόφαση που έλαβε η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, την Τρίτη 02 Ιουνίου 2020, απεγκλωβίστηκε η ολοκλήρωση της τεχνικής μελέτης για τη βελτίωση του οδικού τμήματος ΤΕΙ – Χιονοδρομικό του άξονα Φλώρινα – Ανταρτικό – Πρέσπες».

Όπως μας πληροφορεί το δελτίο τύπου «Η αναβάθμιση του οδικού τμήματος ΤΕΙ – Χιονοδρομικό του άξονα Φλώρινα – Ανταρτικό – Πρέσπες. περιλαμβάνει 18 τεχνικά έργα περίπου, με βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης προς την πλευρά των Αλώνων. Ο προϋπολογισμός κατασκευής ανέρχεται σε 50 εκ ευρώ περίπου».

Έχει βέβαια πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουμε για να φτάσουμε στην κατασκευή και την ολοκλήρωση του. Θα χρειαστεί χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ένταξη και χρηματοδότηση χωρίς καθυστερήσεις. Κι αυτό είναι πρωτίστως έργο του Αντιπεριφερειάρχη του κ. Γιάννη Κιοσέ.

Αναφερόμαστε στην κανονική ροή της χρηματοδότησης γιατί θα χρηματοδοτηθεί από το μέτρο 7 από το οποίο χρηματοδοτείται το έργο της σήραγγας της Κλεισούρας Καστοριάς και φιλοδοξούμε να εντάξουμε σ’ αυτό  και το τμήμα του κάθετου άξονα «Αμμοχώρι – Ξινό Νερό». Για το πρόβλημα της χρηματοδότησης αναφέρει χαρακτηριστικά στις 11.4.2020 ο περιφερειακός Σύμβουλος Γιάννης Στρατάκης του συνδυασμού «ΕΛΠΙΔΑ» «…Αυτό όμως που δεν απαντήθηκε και είναι κρίσιμο ,είναι ο συνολικός σχεδιασμός για την Δυτ. Μακ. και η ιεράρχηση των οδικών έργων, αφού οι διαθέσιμοι πόροι στους αντίστοιχους κωδικούς είναι μόλις 52,0 εκατ (τα οποία προορίζονται για τον Κάθετο δρόμο ,την Σήραγγα της Κλεισούρας, το δρόμο Φλώρινα –Πισοδέρι-Πρέσπες, τα τμήματα διασταύρωση Πρεσπών-Κρυσταλλοπηγή ,Βασιλίτσα… και… ότι άλλο προκύψει)!...».

Ο δρόμος αυτός για εφτά χρόνια ήταν στα συρτάρια των γραφείων της Περιφέρειας εκ των οποίων τα 4 είναι της θητείας της προηγούμενης περιφερειακής αρχής του κ. Θόδωρου Καρυπίδη που φέρει και το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης.

Ο σχεδιασμός του πρώην Περιφερειάρχη ήταν να απομονώσει την Πρέσπα από την Φλώρινα και να την συνδέσει με την Κοζάνη και την Καστοριά, προκειμένου να εκμεταλλευτούν οι δύο αυτές πόλεις τους 200.000 επισκέπτες του λιμναίου τουρισμού, που θα περνούσαν από τον μεθοριακό σταθμό του Λαιμού (προεκλογική ομιλία Θ. Καρυπίδη). Γι’ αυτό και γίνεται το έργο της σήραγγας στην τοποθεσία «Περβάλι» αλλά και τμήματα του δρόμου Καστοριά – Πρέσπα.
Όταν στις 13 Μαρτίου 2019, κατά την παρουσίαση του συνδυασμού του στην Φλώρινα ρωτήθηκε γιατί δεν κατασκευάζεται ο δρόμος Φλώρινα-Βίγλα-Πρέσπα, αφού έθεσε διάφορα ψευτοδιλήμματα, μας είπε το παιδαριώδες ότι δεν τον κατασκευάζει γιατί θέλει ο επισκέπτης να απολαμβάνει την φύση!!! «Ο επισκέπτης που έρχεται εδώ δεν θέλει να περπατάει στην Εγνατία οδό για να πάει στις Πρέσπες. Θέλει να δει και το φυσικό τοπίο και το φυσικό κάλος».
Ξέρω ότι με αυτά που γράφω δυσαρεστώ κάποιους φίλους, όμως δεν πρόκειται να παίξω τον ρόλο του χρήσιμου ηλίθιου σιωπώντας.

Για να είμαι δίκαιος πρέπει να επισημάνω την επιμονή του Περιφερειακού Συμβούλου του συνδυασμού «ΕΛΠΙΔΑ» Γιάννη Στρατάκη για την ένταξη του δρόμου Φλώρινα-Πρέσπα στον άξονα 7. Άλλωστε ήταν ο πρώτος που ανέφερε δημόσια ότι το έργο αυτό έχει έτοιμη μελέτη από το 2014.

Κάλιο αργά παρά ποτέ.

Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης





 

 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου