Είναι αλήθεια ότι αναρωτιόμουν για την ‘αφωνία’ του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών μετά τα στοιχεία που συνεχώς αποκαλύπτονται για το έγκλημα των Τεμπών και κυρίως μετά τις συγκεντρώσεις εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών σε πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού, οι οποίοι φώναξαν για ‘δικαιοσύνη’.
Βεβαίως καθόλου δεν μας ξαφνιάζουν οι δηλώσεις αυτές
του κ. Σταϊκούρα, οι οποίες είναι άλλωστε στην ίδια ‘γραμμή’ με τη διακριτική
μεταχείριση που επιδεικνύει το αρμόδιο Υπουργείο και η κυβέρνηση προς τη
σιδηροδρομική εταιρία, ήδη από το 2019:
-
Όταν αποφάσισε να δώσει εκ νέου εξαίρεση για 5 χρόνια από τις πολύ
σοβαρές υποχρεώσεις που θεσπίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα δικαιώματα των
επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών. Εξαίρεση που όμως έληξε με την εκπνοή του 2024
- θα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε αν ο Υπουργός προχώρησε στην τέταρτη εξαίρεση
για τη Hellenic Train, εν έτη 2025, κι ενώ οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι στην Ιταλία
εφαρμόζουν στο ακέραιο τους κανονισμούς και μόνο στην Ελλάδα κάνουν χρήση του
δικαιώματος αυτού.
-
Όταν αργότερα (2022) αποφάσισε να της δώσει την επιδότηση των άγονων
γραμμών για 15 χρόνια, διάστημα πρωτοφανές ευρωπαϊκά για μη κρατική
σιδηροδρομική εταιρία. Φροντίζοντας παράλληλα να απαλείψει από την τελική
συμφωνία υποχρεώσεις της εταιρίας για επενδύσεις 600 εκ. ευρώ, αλλά και την υποχρέωση
του δημοσίου να ολοκληρώσει τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας του δικτύου.
-
Όταν ο κανόνας είναι η Hellenic Train, να ‘δείχνει με το δάχτυλο΄ τον ΟΣΕ, δηλαδή το κράτος, για οτιδήποτε
συμβαίνει και το Υπουργείο να σπεύδει αμέσως να πάρει θέση υπέρ της ιδιωτικής
εταιρίας.
Από τη βεβαιότητα του
Πρωθυπουργού το Μάιο του 2023 ότι η μοιραία αμαξοστοιχία δεν μετέφερε τίποτα
παράνομο, φτάσαμε στο σήμερα, με τον κ. Μητσοτάκη να δηλώνει ότι «κανείς δεν είναι βέβαιος για το φορτίο» και
τον κ. Σταϊκούρα να μην βάζει «το χέρι
του στη φωτιά» για τα φορτία, ούτε του δυστυχήματος, ούτε μιας απλής
καθημερινής διαδρομής. Κυβέρνηση αναρμοδίων...

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου