Όμως σύντομα η χαρά μετατράπηκε σε πικρία, γιατί η αδικαιολόγητη
και σκόπιμη καθυστέρηση επικαιροποίησης της μελέτης θέτει σε
κίνδυνο την ένταξη του έργου στο μέτρο 7,
από το οποίο χρηματοδοτείται το έργο της σήραγγας της Κλεισούρας Καστοριάς και
φιλοδοξούμε να εντάξουμε σ’ αυτό και το τμήμα του κάθετου άξονα «Αμμοχώρι –
Ξινό Νερό».
Και λέμε αδικαιολόγητη και σκόπιμη καθυστέρηση γιατί σύμφωνα με
υπερεσιακούς παράγοντες, που γνωρίζουν καλά πόσο χρόνο χρειάζονται αυτού του
είδους οι μελέτες, ισχυρίζονται πως η συγκεκριμένη μελέτη δεν χρειάζεται πάνω
από τρεις μήνες. Ήδη έχουν περάσει 4 μήνες και έχει ο θεός.
Κι εδώ υπάρχουν μια σειρά από σκέψεις με
σκοπιμότητα όπως το γεγονός ότι τα χρήματα του συγκεκριμένου μέτρου 7 διατίθενται
εξ ολοκλήρου για την κατασκευή της σήραγγας της Κλεισούρας, ότι λόγω έλλειψης
ετοιμότητας το έργο θα μείνει εκτός, εξυπηρετώντας προεκλογικές υποσχέσεις σε
ένα έργο τυφλό που φτάνει μόλις μέχρι το Βαρικό όπως είναι η σήραγγα της
κλεισούρας, που θα εξυπηρετεί μόνον όσους Δυτικομακεδόνες θέλουν να πιουν τον
καφέ τους στην Καστοριά.
Έτσι το συγκεκριμένο έργο που έχει έτοιμη μελέτη από το 2015,
σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε σε περιφερειακό συμβούλιο ο περιφερειακός σύμβουλος
Γιάννης Στρατάκης, και κατά ένα περίεργο
λόγο δεν «περπάτησε» ούτε από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή του κ. Καρυπίδη,
που λόγω ετοιμότητας έπρεπε να ήταν από τα πρώτα αν όχι το πρώτο για ένταξη
έργο στο μέτρο 7. Ο κ. Καρυπίδης προτίμησε να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του
στον οδικό άξονα Κοζάνη-Καστοριά-Πρέσπες χρηματοδοτώντας με 10 εκατομμύρια ευρώ
την σήραγγα στο «περβάλι» Πρεσπών και το
οδικό τμήμα στα Κορέστια προς Καστοριά, χαρίζοντας την περιοχή των Πρεσπών στην
Κοζάνη και την Καστοριά και αποκόπτοντας την Φλώρινα απ’ αυτήν.
Και αντί να προταχθεί από την παρούσα
περιφερειακή αρχή του κ. Κασαπίδη προτιμήθηκε
ένα έργο που μόνο σπατάλη πόρων παρουσιάζει αφού η σήραγγα της κλεισούρας δεν εξυπηρετεί τα μεγάλα διευρωπαϊκά δίκτυα
όπως είναι ο κάθετος άξονας Νίκη-Φλώρινα-Πτολεμαΐδα. Η καθυστέρηση ολοκλήρωσης της μελέτης
επικαιροποίησης θα είναι μια καλή δικαιολογία ότι το έργο επειδή δεν έχει
ετοιμότητα δεν εντάσσεται και θα μείνει αμανάτι για τις επόμενες δεκαετίες. Κι
αυτό σημαίνει «ανυπαρξία σοβαρού
σχεδιασμού» από την περιφερειακή αρχή, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ.
Στρατάκης στο σημείωμα του για τους διαλόγους στην τελευταία συνεδρίαση του
Περιφερειακού Συμβουλίου .
Είναι χρήσιμα τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει ο
περιφερειακός σύμβουλος με τον συνδυασμό «ΕΛΠΙΔΑ».
ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΡΑΤΑΚΗ
«Αποκαλυπτικοί Διάλογοι στη Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου 21-9-20 για τους Οδικούς άξονες και την χρηματοδότησή τους με αφορμή τη συζήτηση της μελέτης του τμήματος Φλώρινα- Χ/Κ
Βίγλας!Μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που ανέδειξε για άλλη μία φορά
τις καθυστερήσεις και την ανυπαρξία σοβαρού σχεδιασμού από την Περιφερειακή
Αρχή, καθώς και τις στρεβλές προτεραιότητες (Σήραγγα Κλεισούρας) σε σχέση με
άλλους σπουδαιότερης σημασίας Οδικούς Άξονες.
Συμπεράσματα:
-Δεν προορίζονται να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, ενώ θα μπορούσε
να γίνει με τη διαδικασία έργων «γέφυρας» ,που θα διασφαλίσει την επιτάχυνση
και τη συνολική υλοποίησή τους.
-Επιβεβαιώνεται ότι ο προϋπολογισμός του άξονα για τις οδικές
υποδομές εξαντλείται με τη Σήραγγα της Κλεισούρας! Άρα πάει περίπατο και ο
Κάθετος Κοζάνη –Φλώρινα-Ευρώπη!
-Η διευκρίνηση που διατυπώνει ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Βόσδου «ότι οι εκπτώσεις του
έργου της Σήραγγας θα χρησιμοποιηθούν σε άλλα έργα ,σκοντάφτει σε ισχυρή
επιφύλαξη ,αφού το ενδεχόμενο αυτό αποκλείεται λόγω στενότητας χρόνου και λόγω
απωλειών του ΕΣΠΑ αλλά και μεταφοράς πιστώσεων για έργα
απολιγνιτοποίησης.
-Και το κυριότερο επιβεβαιώνεται για άλλη μία φορά, η έλλειψη
συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού της Περιφερειακής Αρχής!»
Στρατάκης Γιάννης
Περιφερειακός Σύμβουλος
με τον ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ «ΕΛΠΙΔΑ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου