Το 2023 τελειώνει η λειψυδρία της Φλώρινας, δημοπρατείται άμεσα το διυλιστήριο Τριανταφυλλιάς

 


«Το υποσχεθήκαμε, το μελετήσαμε, το στηρίξαμε, το εντάξαμε και σε συνεργασία με την Δ19 και φυσικά με την συνέργεια του Περιφερειάρχη κ. Γιώργου Κασαπίδη το υλοποιούμε», δήλωσε με χαρά ο Δήμαρχος Φλώρινας Βασίλης Γιαννάκης στην κοινή συνέντευξη τύπου που έδωσε με τον Περιφερειάρχη ΔΜ Γιώργο Κασαπίδη, την Παρασκευή 20 Μαΐου 2022 στην Φλώρινα.

Επιτέλους η Φλώρινα θα πάψει να λέει το «νερό νεράκι», αφού το έργο του διυλιστηρίου στο φράγμα της Τριανταφυλλιάς είναι ώριμο από κάθε πλευρά και σύντομα δημοπρατείται.

Το έργο, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023, δίνοντας οριστική λύση στο πρόβλημα της υδροδότησης της πόλης της Φλώρινας. Είναι από τα μεγαλύτερα έργα στη Δυτική Μακεδονία  και εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και αειφόρος ανάπτυξη», με δικαιούχο την Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και χρηματοδοτείται με 18.840.000 € από το Ταμείο Συνοχής.

Θα σταματήσει πια η τριτοκοσμική εικόνα που παρουσίαζε η πόλη μας να κόβεται το νερό συχνά πυκνά άσχετα με την εποχή.

Να επισημάνουμε ότι η διαδικασία της μελέτης του διυλιστηρίου ξεκίνησε πολύ αργά, μόλις το 2017, ενώ έπρεπε να γίνει μαζί με την κατασκευή του φράγματος, μιας και προβλέπονταν στην αρχική μελέτη του η παροχή νερού για την ύδρευση της Φλώρινας. Κι εδώ την ευθύνη την φέρνει η προηγούμενη Δημοτική Αρχή.  «Αυτό σίγουρα θα έπρεπε να είχε λυθεί τα πολλά προηγούμενα χρόνια ως ζήτημα και ως πρόβλημα για την Φλώρινα, όμως πλέον είναι η στιγμή που θα λυθεί οριστικά μετά και από την ένταξη της πρότασης στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης στο ύψος αυτό», τόνισε ο Περιφερειάρχης Γιώργος Κασαπίδης, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στην προηγούμενη Αυτοδιοίκηση.Όμως «τέλος καλό όλα καλά» λέει ο λαός μας. Τα όσα άθλια ζήσαμε με την έλλειψη νερού ανήκουν πια στο παρελθόν.


Ο Δήμαρχος Φλώρινας συνεχίζει να μας εκπλήσσει ευχάριστα, κάνοντας πράξη αυτό που μας είπε πρόσφατα ότι από δω και πέρα μόνο θετικές ειδήσεις θα ακούμε. Κι αυτό δείχνει πως η δουλειά που γίνεται στον Δήμο Φλώρινας είναι προγραμματισμένη, μεθοδική, τεκμηριωμένη, ιεραρχημένη, προτεραιοποιημένη και φυσικά έχοντας πάντα την συνέργεια του Περιφερειάρχη ΔΜ Γιώργου Κασαπίδη. Κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν η παρουσία του στη συνέντευξη.

Το πόσο σωστά και εντατικά δούλεψε στη θητεία της μέχρι σήμερα η παρούσα Δημοτική Αρχή  φαίνεται από το γεγονός ότι μόνο τρία ενταγμένα της έργα, φτάνουν στο τεράστιο ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ, όπως το υπόγειο πάρκιγκ, το διυλιστήριο και το φυσικό αέριο.   

Ο κ. Κασαπίδης αναφέρθηκε στο σπουδαίο έργο του διυλιστηρίου αλλά και σε σημαντικά ζητήματα που αφορούν τον Δήμο Φλώρινας και την ΠΕ Φλώρινας.

-Για το διυλιστήριο είπε πως «είναι ένα απ τα μεγαλύτερα έργα της περιφέρειάς μας του συνολικού προϋπολογισμού 18.840.000€ και είναι ίσως το σημαντικότερο, γιατί ακριβώς λύνει ένα ζωτικό πρόβλημα για μια τοπική κοινωνία που αφορά την ύδρευση μιας μεγάλης πόλης όπως είναι η πόλη της Φλώρινας. Αυτό σίγουρα θα έπρεπε να είχε λυθεί τα πολλά προηγούμενα χρόνια ως ζήτημα και ως πρόβλημα για την Φλώρινα όμως πλέον είναι η στιγμή που θα λυθεί οριστικά μετά και από την ένταξη της πρότασης στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης στο ύψος αυτό».

Για την ΒΙΠΕ και το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ανέφερε ότι  προτάθηκε στην ΕΤΒΑ  «για να πάρουμε τουλάχιστον ένα ποσοστό μετοχών από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ .  Η ΒΙΠΕ της Φλώρινας έχει τις υποδομές χρήσεων γης δεν έχει υποδομές ύδρευσης, αποχέτευσης και κάποιες άλλες υποδομές που σχετίζονται με την περίφραξη και με την συντήρηση των δρόμων και άλλων δικτύων που σχετίζονται με τις ΒΙΠΕ και σε αυτές τις περιπτώσεις αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι επιχειρηματίες όμως εκτός από την ύδρευση και την αποχέτευση που θα γίνουν όπως σας είπα, έχουμε δρομολογήσει και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να γίνει η σύνδεση τελικά με τους γείτονές μας, με τα Σκόπια και ένας κλάδος να καλύψει και τις ανάγκες για την ΒΙΠΕ της Φλώρινας και να είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη ΒΙΠΕ της Μακεδονίας, όχι μόνο της περιφέρειάς μας, δεδομένου ότι θα έχει και φυσικό αέριο, θα έχει και τις υποδομές που σας είπα της ύδρευσης.  Ελπίζω η ΕΤΒΑ να κάνει και την αποχέτευση ολοκληρωμένα αλλά και τις οδικές και σιδηροδρομικές που απαιτούνται».

-Για τον σιδηρόδρομο ανέφερε ότι «η Φλώρινα συνδέεται απευθείας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σιδηροδρομικώς σε μία ευθεία μέχρι και τον σταθμό της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα έχουν γίνει όλες οι ενέργειες ώστε η λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής να γίνει ηλεκτροκίνητα πλέον, να αναβαθμιστεί και να μην είναι με ορυκτά καύσιμα και να είναι με ηλεκτροκίνηση».

-Για τον κάθετο άξονα δήλωσε ότι  «έχει εξασφαλιστεί από το Υπ. Υποδομών και μεταφορών η χρηματοδότηση του συνόλου των μελετών και είμαστε σε θέση να δεσμευτούμε για την χρηματοδότηση των έργων».

Σε μας μένει να δούμε αν η δέσμευση του θα ισχύσει ή αν θα είναι μόνο δέσμευση χωρίς περιεχόμενο.    

Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης 

 

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Την ένταξη του έργου κατασκευής διυλιστηρίου στο φράγμα της Τριανταφυλλιάς στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, ανακοίνωσαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο Δήμαρχος Φλώρινας κ. Βασίλης Γιαννάκης και ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Κασαπίδης.

Το έργο, προϋπολογισμού 18.840.000€, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023, δίνοντας μια οριστική λύση στο πρόβλημα της υδροδότησης της πόλης της Φλώρινας.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Γιαννάκης ανέφερε: «Είχαμε κλείσει την τελευταία μας συνάντηση με την ευχή να βρισκόμαστε από δω και πέρα μόνο για καλά νέα. Η σημερινή μέρα είναι μια τέτοια, ιδιαίτερη, μέρα για τον Δήμο, τους συμπολίτες μας, τη Φλώρινα.

Το έργο του διυλιστηρίου στο φράγμα της Τριανταφυλλιάς εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και αειφόρος ανάπτυξη», με δικαιούχο την Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και χρηματοδοτείται με 18.840.000 € από το Ταμείο Συνοχής.

Με την ένταξη αυτή, που πέρασε από χίλια κύματα, φαίνεται η αρχή του τέλους του μεγάλου προβλήματος της ύδρευσης της πόλης της Φλώρινας που αντιμετωπίζουμε εδώ και πολλά χρόνια.

Έβρεχε πολύ κόβονταν το νερό γιατί βούλωναν τα φίλτρα του διυλιστηρίου, δεν έβρεχε δεν είχε ο χείμαρρος νερό και πάλι στεγνές οι βρύσες. Ένα μαρτύριο για όλους μας.

Στις 12/08/2020 ήταν η υποβολή της πρότασης για ένταξη και χρηματοδότηση του έργου με τίτλο «Ύδρευση πόλης Φλώρινας από φράγμα Τριανταφυλλιάς», συνολικού προϋπολογισμού τότε 17.520.000 €, που αφορούσε την κατασκευή διυλιστηρίου πόσιμου νερού και την κατασκευή αγωγού που θα μεταφέρει το πόσιμο νερό από το διυλιστήριο στις δεξαμενές της ΔΕΥΑΦ στην πόλη. Φτάσαμε πλέον στο τελευταίο στάδιο πριν την άμεση δημοπράτηση του.

Με την υλοποίηση του έργου είναι βέβαιο πως θα επιλυθούν τα εποχιακά προβλήματα της σημερινής υδροδότησης της πόλης της Φλώρινας.

Το υποσχεθήκαμε, το μελετήσαμε, το στηρίξαμε, το εντάξαμε και σε συνεργασία με την Δ19 και φυσικά με την συνέργεια του Περιφερειάρχη κ. Γιώργου Κασαπίδη το υλοποιούμε.

Κύριε Περιφερειάρχη, σας εκφράζω την απόλυτη ικανοποίηση μου για την αποτελεσματική συνεργασία μας σε όλα τα επίπεδα σε όλες τις προτάσεις μας που έχουμε υποβάλλει. Είστε θερμός υποστηρικτής μας και γι’ αυτό σας ευχαριστούμε ως τοπική κοινωνία, ως Δήμαρχος, ως Δημοτικό Συμβούλιο. Η σημερινή παρουσία σας αποδεικνύει για μια ακόμη φορά αυτή την υποστήριξη σας».

Από την πλευρά του ο κ. Κασαπίδης τόνισε μεταξύ άλλων: «Σήμερα είναι μια ιδιαίτερη στιγμή για τον Δήμο Φλώρινας, καθώς μπαίνει σε εφαρμογή ένα τεχνικό έργο που θα λύσει οριστικά ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα της πόλης της Φλώρινας.

Είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Περιφέρειας μας και είναι ίσως το σημαντικότερο γιατί λύνει ένα ζωτικό πρόβλημα για την τοπική κοινωνία. Το πρόβλημα αυτό θα έπρεπε σίγουρα να είχε λυθεί τα προηγούμενα χρόνια, όμως πλέον ήρθε η στιγμή να λυθεί μετά και από την ένταξη συγκεκριμένης πρότασης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης.

Είναι ένα έργο των Φλωρινιωτών, που τόσα χρόνια το περιμένανε, και σύμφωνα με τον προγραμματισμό του μέχρι το τέλος του 2023 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί».

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΣΑΠΊΔΗΣ, Περιφερειάρχης Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

Να ευχαριστήσω από την πλευρά μου τον φίλο και δήμαρχο Φλώρινας Βασίλη Γιαννάκη για την άριστη συνεργασία που έχουμε μέχρι σήμερα, μία συνεργασία που αποδίδει καρπούς προς όφελος όλων των δημοτών του Δήμου Φλώρινας.

Σήμερα είναι μία ιδιαίτερη στιγμή για το δήμο της Φλώρινας, είναι μία σημαντική στιγμή όπου μπαίνει σε εφαρμογή ένα τεχνικό έργο που θα λύσει οριστικά, ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα της πόλης της Φλώρινας, όπως το γνώρισα και εγώ στα δυόμισι χρόνια της θητείας μου ως περιφερειάρχης σε στενή συνεργασία με τον Βασίλη όπου πολλές φορές μου επισήμανε είναι το μείζον για τη Φλώρινα και πρέπει να λυθεί. Όπως και ο ίδιος προανέφερε μαζί με τους συνεργάτες μου τον Βασίλη τον Άμπα τον Γιάννη Κιοσέ, τον Σωτήρη Βόσδου, πολλές φορές έχουμε συνεργαστεί με τον δήμαρχο για να προχωρήσουμε αυτές οι διαδικασίες οι οποίες ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές καθώς είναι ένα έργο ιδιαίτερο αλλά και διοικητικά με πολλές απαιτήσεις.

Να πω ακόμη ότι είναι ένα απ τα μεγαλύτερα έργα της περιφέρειάς μας του συνολικού προϋπολογισμού 18.840.000€ και είναι ίσως το σημαντικότερο, γιατί ακριβώς λύνει ένα ζωτικό πρόβλημα για μια τοπική κοινωνία που αφορά την ύδρευση μιας μεγάλης πόλης όπως είναι η πόλη της Φλώρινας. Αυτό σίγουρα θα έπρεπε να είχε λυθεί τα πολλά προηγούμενα χρόνια ως ζήτημα και ως πρόβλημα για την Φλώρινα όμως πλέον είναι η στιγμή που θα λυθεί οριστικά μετά και από την ένταξη της πρότασης στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης στο ύψος αυτό.

 Θα πρέπει να πούμε αρχικά ότι το έργο αυτό είναι ενταγμένο στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας.  Έχουμε κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες ως περιφερειακή αρχή ώστε να εξασφαλίσουμε την χρηματοδότηση του έργου αυτού. Η χρηματοδότηση του αντίστοιχου έργου της ύδρευσης της πόλεως του Αμυνταίου και του Δήμου Αμυνταίου αλλά και ένα ακόμα σημαντικό έργο ύδρευσης που αφορά τον Δήμο Βοΐου συνολικού προϋπολογισμού τα τρία έργα 40.000.000€ έχουμε εξασφαλίσει αυτά τα χρήματα από άλλους ευρωπαϊκούς πόρους, ώστε να εξασφαλίσουμε αυτά τα 40.000.000 του δικού μας προγράμματος, της περιφερείας μας για άλλα έργα. Επομένως έχουμε φέρει άλλα 40.000.000 ευρώ στην περιφέρεια μας και χρηματοδοτούνται σημαντικότατα έργα .

 Είναι ένα έργο που θα καλύψει τις ανάγκες των δημοτών της πόλης της Φλώρινας και ένα έργο των Φλωρινιωτών που τόσα χρόνια το περιμένανε και σύμφωνα και με τον τεχνικό προγραμματισμό του έργου μέχρι τέλος του 2023 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο Βασίλη Γιαννάκη για την άριστη συνεργασία που έχουμε μέχρι σήμερα και έχουμε καταφέρει να βάλουμε σε τροχιά υλοποίησης μεγάλα έργα όχι μόνο για τον δήμο της Φλώρινας αλλά και για την περιφέρειά μας και είμαι βέβαιος ότι πλέον είμαστε σε μία  περίοδο που θα κάνουμε πολλές τέτοιες ανακοινώσεις για μικρά ή μεγάλα έργα, που θα αφορούν και τον δήμο της Φλώρινας και συνολικά κάθε Φλωρινιώτισσα και κάθε Φλωρινιώτη .

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ: (Τριανταφυλλίδης Χ: Κύριε δήμαρχε, ο κύριος περιφερειάρχης μας είπε ότι μέχρι το τέλος του 2023 το έργο  θα έχει υλοποιηθεί, πότε θα ξεκινήσει;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ(Γιαννάκης Β.):Το έργο θα ξεκινήσει άμεσα, μετά την ένταξή του, θα προχωρήσουμε στην δημοπράτηση, έχουμε συνεννοηθεί με την διεύθυνση αντιπλημμυρικών και εγγειοβελτιωτικών έργων στην Αθήνα, έτσι ώστε το διυλιστήριο να προχωρήσει πιο γρήγορα ως κατασκευή, για να μπορούμε να έχουμε νερό πριν ακόμα την ολοκλήρωση του αγωγού που θα συνδέει το διυλιστήριο με τις δεξαμενές. Οπότε νομίζω ότι αυτό που είπε ο κύριος Περιφερειάρχης ότι μέχρι το τέλος του 2023 είναι η ημερομηνία η πραγματική που μπορεί το έργο να δώσει αυτά που θέλουμε’

ΕΡΩΤΗΣΗ (Ηλιάδης Σ): Απευθύνομαι και στους δύο πολιτικούς άνδρες, το έργο αυτό θα είναι σε θέση εκτός από τα διυλιστήρια Φλώρινας να δώσει νερό και σε άλλες τοπικές κοινότητες; Και αν ναι ποιες είναι αυτές;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Γιαννάκης Β): Σε αυτή τη φάση το έργο αυτό μπορεί να δώσει νερό μόνο στην πόλη της Φλώρινας παράλληλα όμως και σε συνεργασία με τον κ. Περιφερειάρχη, προχωρούνε και άλλες προτάσεις για ένταξη έτσι ώστε να μπορέσουμε μέσα από την διύλιση του νερού να δώσουμε και στις υπόλοιπες κοινότητες. Είτε έχουν να κάνουν με την δημοτική ενότητα Μελίτης, είτε με του Περάσματος, είτε με των Κλεινών.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Κασαπίδης Γ.: Πάνω σ αυτό να προσθέσω ότι μέσα από ειδικά κονδύλια της περιφέρειας και του επιχειρησιακού μας προγράμματος έχουμε προσπαθήσει να εξασφαλίσουμε  για όλους τους δήμους της περιφέρειας μας κονδύλια για την μελέτη των δήμων σε ανάγκες ύδρευσης και χρήματα για ειδικά σχέδια δράσεις για την προστασία αυτών των λεκανών όπου αντλούν τα νερά της ύδρευσης οι δήμοι, για να μπορέσουμε για πρώτη φορά στην περιφέρειά μας να γίνει μία ολοκληρωμένη προσέγγιση γι αυτό το πολυτιμότερο αγαθό της ζωής το νερό, με έναν ορθολογικό τρόπο όπως ορίζεται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία για να διασφαλίσουμε όχι μόνο την επάρκεια του πόσιμου νερού αλλά και την ποιότητά του. Έτσι λοιπόν έχει χρηματοδοτηθεί και ο δήμος της Φλώρινας με ένα ικανό ποσό για να κάνει τις μελέτες και με ένα σεβαστό ποσό για να προχωρήσει σε σχέδια δράσης που ουσιαστικά θα προστατεύσουν τις περιοχές που εντοπίζονται οι πηγές ύδρευσης και της πόλης αλλά και των οικισμών της Φλώρινας.

Είναι ένα θέμα το οποίο μας απασχόλησε από την πρώτη στιγμή ως περιφερειακή αρχή ως βασικές υποδομές για την ποιότητα ζωής των Δυτικομακεδόνων και το βάλαμε σε προτεραιότητα και ήδη και ο δήμος της Φλώρινας έχει προχωρήσει σε αυτές τις μελέτες και αναμένεται να καταθέσει και το αντίστοιχο σχέδιο δράσης για να χρηματοδοτηθούν και τα σχέδια δράσης.

Αυτό το τονίζω πάλι γίνεται οριζόντια για όλους τους δήμους καθώς τα νερά, οι υδρογεωλογικές λεκάνες των νερών δεν περιορίζονται στα όρια μόνο του ενός ή του άλλου δήμου αλλά ουσιαστικά εδώ η Μακεδονία έχει δύο διακριτές υδρογεωλογικές λεκάνες και γι αυτές τις δύο λεκάνες λοιπόν έχουμε ξεχωρίσει αυτά τα χρήματα και στην επόμενη προγραμματικά περίοδο θα έχουμε ολοκληρώσει το σύνολο των αναγκών για τα έργα επάρκειας και ποιότητας νερού και ύδρευσης και ταυτόχρονα θα προχωρήσουμε, και αυτό είναι μία σημαντική πληροφορία, θα προχωρήσουμε και στην κάλυψη αναγκών για έργα για τους βιολογικούς καθαρισμούς για τους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων μέχρι σήμερα ολοκληρώνουμε τα έργα αποχέτευσης για τους οικισμούς πληθυσμού άνω των 2.000 κατοίκων κάποια σημαντικά έργα που ολοκληρώνονται ενώ θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί πολλά χρόνια πριν, μιλάμε για την αποχέτευση της περιοχή της Εορδαίας και μετά το 2029 θα ολοκληρώσουμε και τα έργα αποχέτευσης και για περιοχές κάτω των 2000 κατοίκων.

 Έτσι ορίζεται, έτσι προβλέπεται από τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και έτσι θα πράξουμε εξασφαλίζοντας και την χρηματοδότηση για τα έργα αυτά και τις απαραίτητες καλύψεις;

ΕΡΩΤΗΣΗ (Αριστείδου Εβ.): Οι προγραμματισμένες διακοπές υδροδότησης που υπήρχαν πέρσι το καλοκαίρι, θα υπάρχουν και σε αυτούς τους μήνες τώρα τους καλοκαιρινούς;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Γιαννάκης Β): Αυτές οι διακοπές όπως θα γνωρίζετε και από πέρσι οφείλονται στον καιρό, σε αυτή την κλιματική αλλαγή που είχε να βρέξει πάρα πολλές μέρες και γι αυτό είχε και τα προβλήματα. Προφανώς και η σημερινή ένταξη δεν θα λύσει τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε το καλοκαίρι που έρχεται παρόλα αυτά έχουμε κάνει κάποιες ενέργειες εμείς ως ΔΕΥΑΦ, ώστε να μπορέσουμε να υπερπηδήσουμε όλα αυτά τα προβλήματα που είχαμε πέρσι  όσο βέβαια γίνεται δυνατό αυτό.

Νομίζω όμως ότι είμαστε σε έναν καλό δρόμο και πιστεύω ότι με την βοήθεια της περιφέρειας  θα μπορέσουμε και αυτό το θέμα να το λύσουμε.

Να προσθέσω κάτι άλλο ότι με τις δύο τελευταίες εντάξεις, το υπόγειο πάρκιγκ, την σημερινή, φτάνουμε τα 30.000.000 και αν προσθέσουμε και το φυσικό αέριο φτάνουμε πάνω από 70.000.000 εντάξεις μόνο από τρία έργα χωρίς να βάλουμε όλες τις υπόλοιπες εντάξεις που έχει κάνει ο δήμος. Και η ένταξη σημαίνει και υλοποίηση, είτε θα αργήσει λίγο είτε θα γίνει πιο νωρίς. Σημαίνει όμως υλοποίηση, δεν είναι μόνο έγκριση, είναι ένταξη όλων αυτών που έχουμε ανακοινώσει με τον Περιφερειάρχη.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Κασαπίδης Γ.): Πάνω σ αυτό το πολύ σημαντικό που λέει ο δήμαρχος, είναι αποτέλεσμα αυτής της στενής συνεργασίας που έχουμε και έχουμε δεσμευτεί ήδη να ολοκληρώσουμε και τις υποδομές που αφορούν την ΒΙΠΕ της Φλώρινας.

 Είναι και αυτό ένα τεράστιο κεφάλαιο για την Δυτική Μακεδονία. Η Φλώρινα είναι η πόλη που έχει ημιέτοιμη την βιομηχανική της περιοχή και θέλουμε με την συνεργασία μας να ολοκληρώσουμε τις υποδομές ύδρευσης για να είναι προετοιμασμένη στο καλύτερο δυνατό βαθμό  η ΒΙΠΕ της Φλώρινας, να υποδεχτεί αρκετές επενδύσεις καθώς ήδη έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους αρκετοί επενδυτές και θα δούμε αυτό και στην πράξη με την έγκριση του προγράμματος διοίκησης και οργάνωσης και αναμένεται να γίνει μέχρι τις 10-15 Ιουνίου2022.

ΕΡΩΤΗΣΗ (Τριανταφυλλίδης Χ): Γιατί κύριε περιφερειάρχη δεν αλλάζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ΒΙΠΕ; Για ποιο λόγο να το έχει η τράπεζα και όχι η περιφέρεια ή ο δήμος;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Κασαπίδης Γ): Γενικότερα για τις ΒΙΠΕ έχουμε ξανα ανοίξει αυτό το κεφάλαιο και μάλιστα σε πολλές συναντήσεις με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ θέσαμε το θέμα μετ επιτάσεως και με ένταση είναι και αυτή η πρόταση σε κάποια από τις συζητήσεις μας για να πάρουμε τουλάχιστον ένα ποσοστό μετοχών από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ . Για να καλύψουμε εμείς με έργα υποδομής τις βιομηχανικές περιοχές της περιφέρειάς μας , να υπενθυμίσω ότι εκτός από τις ελλείψεις στην ΒΙΠΕ την Φλώρινας, η ΒΙΠΕ της Κοζάνης δεν υφίσταται ουσιαστικά, δεν έχει ολοκληρωθεί και αδειοδοτικά, όχι μόνο από υποδομές, η πόλη της Πτολεμαΐδας δεν έχει ΒΙΠΕ τα Γρεβενά δεν έχουν ΒΙΠΕ, μόνο η Καστοριά έχει τελειώσει επί ημερών του νομάρχη του κύριου Λιάντση. Αυτό μας απασχόλησε για να είμαι ειλικρινής δεν είδαμε ειλικρινές ενδιαφέρον από την πλευρά της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ προς την κατεύθυνση αυτή. Δεσμεύτηκε η διοίκηση της ΕΤΒΑ που ανήκει το πλειοψηφικό πακέτο στην τράπεζα Πειραιώς, δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει αυτές τις υποδομές, επειδή είδαμε όμως ότι οι χρόνοι αντίδρασης της ΕΤΒΑ στο θέμα αυτό είναι μικρότεροι από αυτούς που θα θέλαμε εμείς, προχωρήσαμε και πήραμε την πρωτοβουλία και ορίσαμε άλλες οκτώ περιοχές ως βιομηχανικές περιοχές μικρότερες από αυτές των υφισταμένων όμως ο συνολικός αριθμός των στρεμμάτων, η έκταση των νέων ΒΙΠΕ που οριοθετήσαμε και προχωρούμε τώρα στο θεσμό των χρήσεων γης με τεχνικούς Συμβούλους που έχουμε προσλάβει για το σκοπό αυτό.  Οι χρόνοι μας θα είναι πιο γρήγοροι από τους χρόνους της τριακονταετίας που διενήργησε η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ τα απαραίτητα έργα και τα άφησε ημιτελή και στην Φλώρινα. 

Άρα εδώ μαζί με τον δήμο Φλώρινας θα ολοκληρώσουμε αυτές τις υποδομές ύδρευσης με την δέσμευση ΕΤΒΑ να κάνει την αποχέτευση και στην περιοχή Μεράς στο Αμύνταιο οριοθετούμε μια μεγάλη νέα ΒΙΠΕ 1000 στρεμμάτων όπου εκεί έχουμε προχωρήσει όπως σας είπα στην ανάθεση του αναδόχου για να ορίσει τις χρήσεις γης.

 Άρα θα είμαστε μέσα στο 2023 σε θέση να προτείνουμε οριοθετημένους χώρους για υποδοχή επενδύσεων, μεγάλων επενδύσεων, πολύ μεγάλων επενδύσεων και στη Δυτική Μακεδονία και στην Περιφερειακή ενότητα της Φλώρινας.

ΕΡΩΤΗΣΗ (Τριανταφυλλίδης Χ):  Υπάρχει κάποια συσχέτιση του μέλλοντος της ΒΙΠΕ με το σχέδιο χρήσεων γης της απολιγνιτοποίησης;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Κασαπίδης Γ): Η ΒΙΠΕ της Φλώρινας έχει τις υποδομές χρήσεων γης δεν έχει υποδομές ύδρευσης, αποχέτευσης και κάποιες άλλες υποδομές που σχετίζονται με την περίφραξη και με την συντήρηση των δρόμων και άλλων δικτύων που σχετίζονται με τις ΒΙΠΕ και σε αυτές τις περιπτώσεις αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι επιχειρηματίες όμως εκτός από την ύδρευση και την αποχέτευση που θα γίνουν όπως σας είπα, έχουμε δρομολογήσει και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να γίνει η σύνδεση τελικά με τους γείτονές μας, με τα Σκόπια και ένας κλάδος να καλύψει και τις ανάγκες για την ΒΙΠΕ της Φλώρινας και να είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη ΒΙΠΕ της Μακεδονίας, όχι μόνο της περιφέρειάς μας, δεδομένου ότι θα έχει και φυσικό αέριο, θα έχει και τις υποδομές που σας είπα της ύδρευσης.  Ελπίζω η ΕΤΒΑ να κάνει και την αποχέτευση ολοκληρωμένα αλλά και τις οδικές και σιδηροδρομικές που απαιτούνται.

Επιπλέον σε συζητήσεις που έχουμε κάνει με την ΕΤΒΑ έχουμε εκφράσει την πρόθεση και την διάθεσή μας να αναπτύξουμε υποδομές πράσινων τεχνολογιών πράσινης ενέργειες στις ΒΙΠΕ της Δυτικής Μακεδονίας και ένα πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό, μία πλήρη ψηφιακή αναβάθμιση στους χώρους αυτούς.

Θέλω να πιστεύω πως θα ανταποκριθεί η ΕΤΒΑ και είτε με ίδιες δυνάμεις είτε και με την συνεργασία την δικιά μας, που είμαστε αποφασισμένοι, να καλύψουμε και αυτές τις νέες υποδομές, ν α ολοκληρωθούν γρήγορα, εντός έστω και εντός της επόμενης χρονιάς. Αυτά είναι τα συμπληρωματικά έργα που θα καταστήσουμε πλήρεις την ΒΙΠΕ της Φλώρινας και των άλλων ενοτήτων της Δυτικής Μακεδονίας.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Γιαννάκης Β): Έχει ενταχθεί η μελέτη κατασκευής νέου βιολογικού καθαρισμού στην περιοχή του Μεσοχωρίου, που θα μπορεί να παίρνει τα λύματα και από την βιομηχανική περιοχή, οπότε νομίζω ότι θα λυθεί και ένα ακόμα πρόβλημα.

ΕΡΩΤΗΣΗ (Ηλιάδης Σ): Κύριε Περιφερειάρχα, πιστεύω ότι η ΒΙΠΕ χωρίς σιδηρόδρομο είναι σαν λιμάνι χωρίς γερανούς, χάρηκα που άκουσα ότι δρομολογήθηκε εργασία για τον σιδηρόδρομο γιατί δίνουμε και κίνητρο για ανάπτυξη για να έρθουν νέοι επενδυτές. Μην ξεχνάμε ότι είναι τα φθηνά μεταφορικά μέσα με αυτή την κίνηση θα έρθουν πιο πολλοί επενδυτές, θα δώσουν εργασία στους Φλωρινιώτες και θα πάνε όλα καλύτερα με έναν σιδηρόδρομο, που αυτό δρομολογήθηκε επί των ημερών σας. Συγχαρητήρια.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Κασαπίδης Γ): Πάνω σε αυτό να πούμε ότι όντως η Φλώρινα συνδέεται απευθείας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σιδηροδρομικώς σε μία ευθεία μέχρι και τον σταθμό της Θεσσαλονίκης μάλιστα έχουν γίνει όλες οι ενέργειες ώστε η λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής να γίνει ηλεκτροκίνητα πλέον, να αναβαθμιστεί και να μην είναι με ορυκτά καύσιμα και να είναι με ηλεκτροκίνηση, άρα και αυτό αναβαθμίζει αυτή την υποδομή και την καθιστά και πιο ασφαλή και πιο φιλική προς το περιβάλλον και έτσι θέλουμε να το προβάλλουμε ότι οι επενδύσεις εδώ στην Φλώρινα και οποιοδήποτε άλλο μέρος της Δυτικής Μακεδονίας θα έχουμε το ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι μηδενισμού αυτού, συμπεριλαμβανομένου στις επενδύσεις και το αποτύπωμα που αφορά τις μεταφορές.

Και εδώ ο σιδηρόδρομος θα μας βοηθήσει αποφασιστικά υπάρχει ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο που έχει υποβληθεί πέρσι στο υπουργείο μεταφορών και υποδομών όπως μας το ζήτησε στην αρχή του έτους ολοκληρωμένο και περιμένουμε από το υπουργείο να ανακοινώσει πλέον το στρατηγικό σχέδιο υποδομών και μεταφορών και να δούμε τι ενσωματώνει και τι προτεραιότητες βάζει το υπουργείο .

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  (Γιαννάκης Β): Καλό θα είναι κύριε Περιφερειάρχη  και η σύνδεση με την Αλβανία να γίνεται μέσω της Φλώρινας.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Κασαπίδης Γ): Έχει υποβληθεί και αυτή η πρόταση αυτό στο στρατηγικό σχέδιο, θέλω να πιστεύω πλέον πως η δυτική Μακεδονία θα αποτελεί ένα εμπορευματικό κόμβο των Βαλκανίων και εμείς θέλουμε ουσιαστικά να αναδείξουμε την Περιφέρειά μας με τις συνδυασμένες αυτές μεταφορές τις οδικές, τις σιδηροδρομικές και τις αεροπορικές, έστω και αυτές που έχουμε να αναδείξουμε την περιφέρειά μας ως έναν πόλο έλξης των επενδύσεων και επενδυτών που δεν θα τους λείπει τίποτα ως προς τις υπηρεσίες μεταφοράς και διάθεσης των προϊόντων τους  σε όλα τα δυτικά τουλάχιστον Βαλκάνια.

ΕΡΩΤΗΣΗ (Αδάμου Θ):  Χρονικός ορίζοντας υλοποίησης όλων αυτών των, όσο του έργου της υδροδότησης που μας ενδιαφέρει όσο και της σύνδεσης με την ΒΙΠΕ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Γιαννάκης Β): Της υδροδότησης το είπαμε, το αναφέραμε ότι είναι το τέλος του 2023 και μπορεί νωρίτερα.

ΕΡΩΤΗΣΗ (Αδάμου Θ):  Δηλαδή στις αρχές του 2024 θα μπορούμε να παίρνουμε νερό από εκεί;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Γιαννάκης Β): Ναι .

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Κασαπίδης Γ): Για τα άλλα σας είπα, έχουμε υποβάλλει ολοκληρωμένο σχέδιο υποδομών και μεταφορών στο υπουργείο και περιμένουμε να εγκρίνει το υπουργείο στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο ποια έργα, ποια στρατηγικά έργα από αυτά που προτείναμε εμείς στο περιφερειακό θα ενσωματωθούν ανάλογα με τις προτεραιότητες, ακόμα δεν έχει ανακοινώσει το υπουργείο την τελική του απόφαση.

ΕΡΩΤΗΣΗ (Τριανταφυλλίδης Χ): Όλα αυτά που μας λέτε κύριε Περιφερειάρχη είναι πολύ σημαντικά και ηχούν ωραία στ αυτιά μας. Όμως χωρίς κάθετο άξονα τι μπορούν να αποδώσουν όλα αυτά; Όπως γνωρίζετε είναι ένα  τεράστιο πρόβλημα, πως το αντιμετωπίζει η περιφέρεια;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ (Κασαπίδης Γ): Έχουμε κάνει πολλές συναντήσεις με την Εγνατία, είναι αλήθεια ότι η Εγνατία δεν είναι ίδια  με αυτήν πριν από μερικά χρόνια, πριν μερικές δεκαετίες.

Έχει εξασφαλιστεί από το Υπ. Υποδομών και μεταφορών η χρηματοδότηση του συνόλου των μελετών και είμαστε σε θέση να δεσμευτούμε για την χρηματοδότηση των έργων.   

     

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου